Liga Europa - Manchester City vs KKS Lech Poznań





Perbelanjaan bajet yang besar dan mempunyai player star tidak menjamin kejayaan sesebuah kelab bolasepak itu.
Semalam game di antara Manchester City dengan KKS Lech Poznań kelab dari Poland yang aku labelkan sebagai kerdil di sebabkan nama kelab dan keseluruhan player memang sangat jarang di kenali.
Kejayaan Lech Poznań menewaskan Manchester City 3-1 sepatutnya di banggakan.kerana walaupun sebuah pasukan yang kurang publisitinya permainan yang konsisten dan semangat berpasukan yang tinggi di tunjukkan tidak seperti lawannya. Gol –gol hasil jaringan Dimitrijie Injac, 31’, Manuel Arboleda 86’ dan Mateusz  Mozdzen 90’ sementara gol saguhati Manchester City di sumbangkan oleh Adebayor pada minit 51’.
Manchester City yang kini berhadapan dengan pengurusan kelab yang bermasalah dan kemungkinan Roberto Mancini akan di singkarkan dan digantikan dengan Sutan FAM. Sementara itu beberapa sumber menyatakan beberapa orang player Malaysia akan di hantar ke Poland untuk berlatih di sana memandangkan liganya yang semakin meningkat bersaing.



Tetapi, hakikatnya yang terpaksa di terima segala bentuk kewangan dan perbelanjaan perlulah di tanggung sendiri kerana bajet sudah habis di peruntukkan kepada para pegawai FAM -laporan hobbitfossil.


No comments:

Post a Comment